← BACK

Communiceren via de telefoon

Natascha Rampersad

Advised Study Duration

4 uur

Equivalence Level

MBO-4+

Course Costs

USD 128

EUR 128

The course costs exclude exam fees and include the following:

  • Toegang tot de digitale leeromgeving met instructiefilms

Course objectives

Wil je op een doeltreffende manier telefonisch contact leggen met je (potentiële) klanten? En op een oprechte manier nieuwe klanten werven? Wanneer de telefoon voor jou dé manier is om klantrelaties op te bouwen en zaken te doen, dan is deze training zeker interessant voor je. Je leert initiatief nemen en de voordelen van je product overtuigend overbrengen. Tijdens deze waardevolle en praktische cursus verhoog je je commerciële vaardigheden in telefoongesprekken met (potentiële) klanten, waardoor de verkoopresultaten nog verder zullen verbeteren. Bekijk de introductie video.

Deze cursus is geschikt voor iedereen die werkzaam is in een commerciële functie en zijn of haar kwaliteiten op het gebied van telefonische verkoop en/of acquisitie wil verbeteren.

Prerequisites

Er is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is een opleidingsniveau van minimaal MBO 3 of voldoende werkervaring gewenst.

Course contents

Het resultaat na deze cursus:

  • Je brengt jouw telefonische verkoop- en acquisitievaardigheden naar een hoger niveau.
  • Je bent in staat om op effectieve manier telefonisch contact te leggen.
  • Je bent in staat om klantgerichte en overtuigende telefoongesprekken te voeren.
  • Je ontwikkelt je commerciële gespreksvaardigheden en vraagtechnieken.
  • Je voert gesprekken in een voor jou natuurlijke stijl die aansluit op de klant.
  • Je stelt een persoonlijk actieplan op.

Programma:

  • Aanpak en benadering van telefonische verkoop en acquisitie
  • Telefoneren vanuit jouw persoonlijke stijl
  • Openingen van een gesprek
  • Commerciële vraagtechnieken en luistervaardigheden
  • Optimaal inzetten van telefoonscripts
  • Ombuigen van eigen belemmeringen en overtuigingen
  • Behoeften onderzoeken
  • Overtuigend presenteren
  • Omgaan met weerstand
  • Vertrouwen winnen en impact hebben
  • Afsluiten en vervolgstappen
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Deze cursus maakt deel uit van de leerlijnen:

  • Accountmanagement
  • Basis verkoopvaardigheden
  • Telefonisch klantcontact
  • Telefonische acquisitie
  • Verkoop binnendienst
  • Verkoopgesprekken

Als je ook de overige cursussen van één van deze leerlijnen met goed gevolg afsluit, ontvang je een waardevol vakdiploma. Zie www.examenbureaulsso.nl.


Diploma / Certificate

Deze training kun je afsluiten met een erkend LSSO-examen dat via de exameninstantie Examenbureau LSSO wordt afgenomen in één van de examencentra van dit examenbureau. Bij voldoende resultaat geeft dit recht op een LSSO-erkend certificaat.