Alle trainingen virtueel tot in ieder geval 1 juni 2020

Natascha RampersadTraining

Vanuit Interpoint gaan wij vanaf vandaag over op virtuele training tot in ieder geval 1 juni 2020. Hierin gaan wij mee in de gecommuniceerde extra maatregelen vanuit het RIVM om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan. Voor een groot deel van ons trainingsaanbod is het mogelijk deze virtueel bij te wonen of zelfs helemaal in eigen tijd en tempo online te volgen. Wil jij weten of het voor jouw training ook mogelijk is? Neem dan contact op met één van onze adviseurs via info@idcc.nl Werken én leren in tijden van corona Sinds een paar weken leven wij in een totaal andere realiteit. Met grote impact op ons dagelijks leven en werken. Wat kunnen we de komende weken doen vanaf onze (thuis)werkplek? En wat gaat dit betekenen voor onze organisaties en de verschillende afdelingen? Om te beginnen wil ik stilstaan bij alle mensen die NIET de mogelijkheid hebben om vanuit huis hun werk te … Read More

Human Excellence: de 10 tips om je menselijke vaardigheden te verbeteren

Fennard DrenthGeneral, Training

Menselijke vaardigheden, ofwel de soft skills, worden steeds vaker als functievoorwaarde gesteld in organisaties. Waarom is dit? Omdat mensen uiteindelijk het grootste kapitaal van een organisatie zijn. Zij bepalen de kwaliteit van het contact met de klant, en zijn degenen die verbeteringen en innovaties kunnen bewerkstelligen. Daarnaast geven excellente samenwerkingsvaardigheden een ‘boost’ aan ieder denkbaar project. Wanneer de meest briljante types onvoldoende sociale en emotionele vaardigheden bezitten, kan hun kennis niet gedeeld of uitgevoerd worden. Of, een ander voorbeeld, chagrijnig zijn tegen collega’s of klanten is echt niet meer van deze tijd. Mensen worden geacht zichzelf te kennen en hun gedrag bij te sturen op diepere niveaus dan ‘doen alsof alles goed gaat’. Hoe word je ‘Human Excellent’, of hoe zorg je ervoor dat anderen dit ontwikkelen? Deze 10 tips gaan je er bij helpen! 1. Ken je reactiepatronen Soms pakken gesprekken niet uit zoals je gehoopt had. Mensen doen … Read More

Unieke samenwerkingsovereenkomst met GAC & Key Corporate

Fennard DrenthTraining

Opleidingsinstituten Government Academy Caribbean (GAC), Key Corporate en Interpoint tekenen samenwerkingsovereenkomst De drie opleidingsinstituten willen met deze samenwerking het trainingsaanbod verbreden en de lokale specialisten / trainers van GAC en Key Corporate laten versterken door de experts en specialisten van Interpoint. De drie samenwerkende opleidings/trainingsinstituten zijn actief op Aruba, Curaçao, Sint Maarten, de BES – eilanden en in Suriname. Government Academy Caribbean (GAC) richt zich op de overheden van de Caribische eilanden. “Een schip is net zo sterk als zijn bemanning.” Vanuit dat principe is de stichting Government Academy Caribbean (GAC) ontstaan. Voorheen was GAC de Bestuursacademie Caribbean. Government Academy Caribbean (GAC) heeft de afgelopen 10 jaar opleidingen, cursussen, trainingen en workshops verzorgd voor de diverse overheden (Ministeries/Diensten) op Aruba, Curaçao, Sint Maarten en de BES – eilanden. Verder zijn grote projecten verzorgd voor de organisatie-ontwikkeling bij de diverse overheden. Praktijk centraal Centraal in het trainingsactiviteiten staat de praktijk; hands … Read More

Aankondiging Proeverij Leergang Verandermanagement

INTERPOINTGeneral, Training

Interpoint en Movinex slaan de handen ineen. Het binnen het Caribisch gebied gerenommeerde opleidingsinstituut Interpoint en Movinex werken samen om ook binnen Nederland trainingen te verzorgen. Als eerste verzorgen wij een leergang verandermanagement. Deze leergang is primair bedoeld voor (programma)managers, projectleiders en (interne of externe) adviseurs die verantwoordelijkheid dragen voor het het (mede) sturen van veranderingen in organisaties. In vier blokken van twee dagen werken we aan de ontwikkeling van kennis en inzicht in veranderprocessen en het versterken van de persoonlijke effectiviteit. We passen dit vervolgens toe bij het analyseren van de verandervraagstukken van deelnemers en door het ontwerpen en toepassen van krachtige interventies. Tussen de blokken door wordt gewerkt aan onderlinge intervisie om het leren van elkaar te faciliteren. Voor geïnteresseerden organiseren we een gratis proeverij op 5 september aanstaande, van 16-18u bij Interpoint in Rijswijk. 

Breed scala online-oplossingen voor ontwikkeling

Fennard DrenthGeneral, Consultancy, Training

IDC levert een breed scala aan online-oplossingen voor persoonlijke en organisatieontwikkeling. In elke nieuwsbrief zullen wij een nieuw thema bespreekbaar maken, denk bijvoorbeeld aan:  Selectie en Loopbaan Big5; drijfveren  Gesprekkencyclus 360-feedback; ontwikkelstijlen; beoordeling  Persoonlijke Ontwikkeling Communicatiestijl; conflicthantering; timemanagement; verkoopeffectiviteit; klantgerichtheid  Management Ontwikkeling Management effectiviteit; leiderschapstijl; Het Nieuwe Managen; Stages of Concern  Team- en Organisatie Ontwikkeling Klanttevredenheidsonderzoek (KTO); medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO); Team-organisatiecultuur; team-effectiviteit

Trainingen Riskmanagement Centrale Bank & Ziektekostenverzekeraar

Fennard DrenthGeneral, Training

Interpoint verzorgt incompany trainingen Riskmanagement voor de Centrale Bank Aruba en Algemene Ziektekostenverzekeraar Aruba. In de afgelopen maanden heeft Interpoint 2 incompany trainingen verzorgd op het gebied van Riskmanagement. Beide klanten hadden een specifieke vraag. Bij AZV is er bijvoorbeeld gewerkt met een managementgame om de managers bewust te maken met Riskmanagement.

IDC maakt toegevoegde waarde risk management zichtbaar op Aruba

Fennard DrenthGeneral, Training

In december 2016 en januari 2017 heeft Interpoint twee incompany trainingen – voor de Centrale Bank van Aruba en AZV- georganiseerd. Voor beide trainingen is gekozen om te werken met trainers die passen bij de bedrijfscultuur en de specifieke vragen van de organisaties. Tijdens de training bij AZV is gewerkt met de succesvolle Management Game.   DE 9 SUCCESFACTOREN VAN RISK MANAGEMENT VOLGENS IDC: 1.     Geef, vanuit de top van de organisatie, zichtbaar steun voor de inzet van risk management als essentieel instrument voor succesvolle besluitvorming en waardecreatie. 2.     Geef  de verantwoordelijkheid voor risk management aan één persoon op hoog niveau in de organisatie. 3.     Creëer een risk management cultuur waarbij betrokkenheid en verantwoordelijkheid bij alle lagen van de organisatie centraal staat. 4.     Betrek alle belanghebbenden bij de ontwikkeling van de risk management strategie. 5.     Communiceer transparant over de eventuele risico’s. 6.     Integreer financiële én operationele risicoinformatie in de besluitvorming. … Read More