Extra Services
Customer Due Diligence
Gratis Quickscan
Doe de gratis AML/CFT Quickscan en ontdek de eventuele risico’s binnen uw bedrijf.
Ga naar de online QuickscanDe Customer Due Diligence tool; een onmisbaar onderdeel van een integere bedrijfsvoering. Van steeds meer organisaties wordt immers verwacht dat zij hun klanten kennen.
Customer Due Diligence betekent vrij vertaald ‘klantonderzoek gericht op zorgvuldigheid’ en is gericht op een integere bedrijfsvoering. Weet met wie u zakendoet en voorkom dat u zaken doet met frauduleuze en criminele partijen.
Bekijk de informatievideo →
De Customer Due Diligence oplossing van Interpoint
Middels Customer Due Diligence dienen bedrijven te weten wie hun klanten precies zijn. Wie is de uiteindelijk belanghebbende en op welke manier kunnen deze klanten een risico vormen? U dient deze klanten vooraf te identificeren en te screenen. Daarnaast legt u alle informatie vast door middel van een audit trail. Handmatig checks uitvoeren kost veel tijd maar met de Customer Due Diligence oplossing van Interpoint kunt u dit proces automatiseren.
Meer weten over de Customer Due Diligence tool?
Hoe werkt de Customer Due Diligence tool?
U checkt de uiteindelijk belanghebbende oftewel de Ultimate Beneficial Owner (UBO) met de module UBO Check.
Met de Compliance Check worden de UBO’s direct gescreend op PEP lijsten (Politically Exposed Person), controlelijsten, sanctielijsten en negatieve publiciteit.
U monitort de UBO automatisch. Bij wijzigingen krijgt u direct een update.
U slaat al uw stappen op in een beveiligd online archief voor uw audit trail. Het online archief is streng beveiligd en voorzien van een backup- recoveryprocedure, zodat uw data niet verloren gaat.
Waarom is een Customer Due Diligence-beleid belangrijk?
Ten eerste is het cruciaal dat u als financiële onderneming zelf de wet- en regelgeving naleeft. Consumenten, bedrijven en overheden kunnen namelijk het vertrouwen in u verliezen als blijkt dat uw beleidsvoering niet integer is.
Ook moeten (non)profit organisaties voorkomen dat hun diensten worden misbruikt voor misdadige bedrijven, zoals witwassen, fraude en het financieren van terroristische activiteiten. Daarom moet u uw klanten goed kennen om te weten of zij wel de wet- en regelgeving naleven. Wat als hij namelijk mee blijkt te doen aan witwaspraktijken of terroristische organisaties blijkt te financieren?
Met een Customer Due Diligence-beleid bestrijdt u deze integriteitsrisico’s en voorkomt u dat u relaties aangaat met personen die het vertrouwen in uw organisatie zouden kunnen beschadigen en uw reputatie zouden kunnen schaden.
Meer weten over de Customer Due Diligence tool?