← TERUG

Verkoop & Communicatie

Natascha Rampersad

Advies studieduur

13 uur

Vergelijkbaar niveau

MBO-4+

Kosten

USD 128

EUR 128

Deze kosten zijn exclusief examengeld en inclusief:

  • Toegang tot de digitale leeromgeving met instructiefilms

Doel van de cursus

Ze zit tegenover je met een kritische blik in haar ogen. Haar lichaam spreekt duidelijke taal: ‘Kom maar op!’ En dat terwijl het gesprek nog moet beginnen. Je slikt. Begint te praten. Maar waar stuur je naartoe? Hoe overtuig je jouw gesprekspartner? Hoe laat je zien dat jouw oplossing, product of dienst exact aansluit bij de klantvraag? En hoe laat je zien dat de investering die jouw gesprekspartner moet doen een acceptabele is? Een verkoopgesprek is een onderdeel van een heel verkoopproces. Vanaf het eerste websitebezoek tot en met het tekenen van het contract. In dit proces moet elk puzzelstukje naadloos passen. Jouw organisatie moet op het juiste moment de juiste bewegingen maken. Alle medewerkers moeten weten hoe ze commerciële gesprekken moeten voeren. Iedereen moet zich commercieel opstellen. In de deze cursus krijg je alle kennis en vaardigheden aangereikt om van toekomstige afspraken commerciële successen te maken. Bekijk de introductie video.

Deze cursus is geschikt voor iedereen die werkzaam is in een commerciële functie en zijn verkoopkwaliteiten wil verbeteren.

Vooropleiding

Er is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is een opleidingsniveau van minimaal MBO 3 of voldoende werkervaring gewenst.

Inhoud van de cursus

Het resultaat na deze cursus:

  • Je hebt een goede strategie voor het voeren van een commercieel gesprek.
  • Je leert situaties beter waarnemen en inschatten.
  • Je kent de sterkten en valkuilen van je communicatiestijl en vergroot je persoonlijke uitstraling.
  • Je voelt je zekerder in het verkoopgesprek.
  • Je bent in staat je ideeën beter over te brengen en vergroot je invloed in de samenwerking met anderen.
  • Je bent lastige situaties de baas.

Programma:

  • Bepalen verkoopstrategie
  • Doelgroep bepalen
  • Verschillende situaties en scenario’s
  • Spiegelen aan de ontvanger
  • Communicatiestijlen
  • Verbale- en non-verbale communicatie
  • Beïnvloedingsvaardigheden
  • Controle houden over een gesprek

Deze cursus maakt deel uit van de leerlijnen:

  • Accountmanagement
  • Basis verkoopvaardigheden
  • Beursverkoop en netwerken
  • Marktbenaderingstechnieken
  • Telefonisch klantcontact
  • Telefonische acquisitie
  • Verkoop binnendienst
  • Verkoop buitendienst
  • Verkoopgesprekken

Als je ook de overige cursussen van één van deze leerlijnen met goed gevolg afsluit, ontvang je een waardevol vakdiploma. Zie www.examenbureaulsso.nl.


Diploma/Certificaat

Deze training kun je afsluiten met een erkend LSSO-examen dat via de exameninstantie Examenbureau LSSO wordt afgenomen in één van de examencentra van dit examenbureau. Bij voldoende resultaat geeft dit recht op een LSSO-erkend certificaat.