← TERUG

Opbouw verkoopgesprek

Natascha Rampersad

Advies studieduur

5 uur

Vergelijkbaar niveau

MBO-4+

Kosten

USD 128

EUR 128

Deze kosten zijn exclusief examengeld en inclusief:

  • Toegang tot de digitale leeromgeving met instructiefilms

Doel van de cursus

Een verkoopgesprek is een onderdeel van een heel verkoopproces, vanaf het eerste websitebezoek tot en met het tekenen van het contract. In dit proces moet elk puzzelstukje naadloos passen. Jouw organisatie moet op het juiste moment de juiste bewegingen maken. Alle medewerkers moeten weten hoe ze commerciële gesprekken moeten voeren. Iedereen moet zich commercieel opstellen. Bekijk de introductie video.

Deze cursus is bestemd voor iedereen die verkoopgesprekken voert met klanten. Ook als je geen verkoper, maar adviseur bent en meer uit gesprekken wilt halen. Of als je regelmatig commerciële telefoongesprekken voert. Of actief aan relatiebeheer doet.

Vooropleiding

Er is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is een opleidingsniveau van minimaal MBO 3 of voldoende werkervaring gewenst.

Inhoud van de cursus

Het resultaat na deze cursus:

  • Je leert wat een goede strategie is voor het voeren van een commercieel gesprek.
  • Je leert structuur aan te brengen in je gesprekken.
  • Je leer hoe je de beste voorbereiding op een verkoopgesprek kunt treffen.
  • Je leert de verschillende communicatiestijlen toe te passen.
  • Je leert authentiek en jezelf te zijn door een eigen stijl te ontwikkelen.
  • Je leert om te gaan met lastige of onverwachte situaties.
  • je leert hoe je jezelf zekerder voelt in het verkoopgesprek.
  • Je leert hoe je lastige situaties de baas bent.

Programma:

Structuur

  • De opbouw: van voorbereiding tot handdruk.
  • Luisteren, vragen en doorvragen: een tactiek die leidt tot succes.
  • De afsluiting: spijkers met koppen slaan en een vooruitblik naar de offerte.

Overtuigingskracht

  • Maak van de productkenmerken echte klantvoordelen.
  • Klantbenadering: als verkoper of als adviseur?
  • Vergeet de backing niet: een essentieel onderdeel.

 Omgang met lastige situaties in je verkoopgesprek

  • Non-verbaal gedrag: een scherpe diagnose en bespiegeling.
  • Onderhandelen: trek de klant over de streep.
  • Omgaan met emoties: wat te doen met weerstand, irritaties en kwaadheid.

Deze cursus maakt deel uit van de leerlijnen:

  • Accountmanagement
  • Basis verkoopvaardigheden
  • Beursverkoop en netwerken
  • Telefonische acquisitie
  • Verkoop binnendienst
  • Verkoop buitendienst
  • Verkoopgesprekken

Als je ook de overige cursussen van één van deze leerlijnen met goed gevolg afsluit, ontvang je een waardevol vakdiploma. Zie www.examenbureaulsso.nl.


Diploma/Certificaat

Deze training kun je afsluiten met een erkend LSSO-examen dat via de exameninstantie Examenbureau LSSO wordt afgenomen in één van de examencentra van dit examenbureau. Bij voldoende resultaat geeft dit recht op een LSSO-erkend certificaat.