← TERUG

Communicatie & Verkooporganisatie

Natascha Rampersad

Advies studieduur

6 uur

Vergelijkbaar niveau

MBO-4+

Kosten

USD 128

EUR 128

Deze kosten zijn exclusief examengeld en inclusief:

  • Toegang tot de digitale leeromgeving met instructiefilms

Doel van de cursus

De verkoper is een onderdeel van de verkooporganisatie. Om alle klanten goed te kunnen bewerken zal het bedrijf zich moeten bezinnen op de verkooporganisatie. Zo kunnen wij ons de vraag stellen hoe groot deze moet zijn. Welke taken moeten worden uitgevoerd en door wie? Over het algemeen kunnen we zeggen dat één verkoper niet alle klanten kan bezoeken. Het zullen er meer moeten zijn, en hoe men de klanten over de verschillende verkopers opdeelt, is afhankelijk van diverse aspecten. We zien in de praktijk dat een van deze aspecten zo zwaar weegt dat het bepalend is voor de marktbewerking. De meest voorkomende indelingen zijn:

  • de regionale indeling;
  • de indeling op product;
  • de indeling op afnemer of branche.

Tijdens deze cursus leer je hoe een verkooporganisatie opgezet kan worden en hoe de (interne) communicatie verloopt. Bekijk de introductie video.

Deze cursus is geschikt voor iedereen die werkzaam is in een commerciële functie en zijn of haar kwaliteiten op het gebied van organiseren van verkoop en de (interne) communicatie wil verbeteren.

Vooropleiding

Er is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is een opleidingsniveau van minimaal MBO 3 of voldoende werkervaring gewenst.

Inhoud van de cursus

Het resultaat na deze cursus:

  • Je brengt de organisatorische en communicatieve vaardigheden naar een hoger niveau.
  • Je bent in staat om op effectieve manier verkoop te organiseren.
  • Je bent in staat om verkoop beter te plannen.
  • Je ontwikkelt vaardigheden om de markt beter in te delen.
  • Je stelt een persoonlijk actieplan op.

Programma:

  • Wat is een verkooporganisatie?
  • Wie zijn bij een verkooporganisatie betrokken?
  • Communiceren vanuit een verkooporganisatie
  • De regionale marktindeling
  • De indeling op product
  • De indeling op afnemer of branche
  • Andere indelingen
  • Verkopen vanuit een verkooporganisatie
  • Afsluiten en vervolgstappen
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Deze cursus maakt deel uit van de leerlijnen:

  • Accountmanagement
  • Basis verkoopvaardigheden
  • Verkoop binnendienst
  • Verkoop buitendienst

Als je ook de overige cursussen van één van deze leerlijnen met goed gevolg afsluit, ontvang je een waardevol vakdiploma. Zie www.examenbureaulsso.nl.


Diploma/Certificaat

Deze training kun je afsluiten met een erkend LSSO-examen dat via de exameninstantie Examenbureau LSSO wordt afgenomen in één van de examencentra van dit examenbureau. Bij voldoende resultaat geeft dit recht op een LSSO-erkend certificaat.